A few days prior to liberation of the second group of prisoners accused of genocidal crimes in Rwanda, a hundred or so members of the Ukuri Kuganze association, chiefly survivors of the Rwandan Genocide, and some of their executioners, set free in a first batch after having confessed and pleaded for pardon in 2003, gather at a rehabilitation centre. They concentrate on one of their main activities: talking about what happened. These executioners return to their homes, often in the same places that they committed the crimes, where they will have to ?confront? their victims to ask them for forgiveness. It?s time to invoke the first meetings between survivors and executioners. Some have already forgiven, others no.