One of the most successful moviemakers in the Europe of the sixties, Vojtech Jasny (Czech Republic, 1925) now lives in a small New York apartment. In Jasny?s case, life and film are inseparable concepts. By visiting friends who are still alive, in Life and Film, Jasny narrates in first person his own story and a series of specific episodes in his life: the Nazi invasion and subsequent Soviet invasion of Czechoslovakia, exile and his arrival to New York years later. Furthermore, due to his constant social and political commitment, the KGB made several attempts on his life. Though forgotten by many, Jasny continues to make movies: ?Films are my message and I?ll make them until I die.?