Can animation cinema and documentary join forces? This film, winner at the Annecy Festival, proves that it is possible and even recommendable: a spectacular animated work recreates the true story of Claudiu Crulic, a Romanian citizen who was arrested in Poland for a crime he claimed he never committed.