Having had a divorce after one year of marriage, Haru was proposed by a samurai chef in Kaga region to marry his succeeding son Yasunobu Funaki. The son turned out not into cooking but fighting with swords, and four years junior to herself! In order to save the family name Funaki and its position as samurai chef during the turbulent times, Haru decided to teach her newly wedded husband the art of cuisine...