The new project from Alejandro Fernández Almendras, who participated in Horizontes Latinos in 2009 with Huacho and in Zabaltegi-New Directors in 2011 with Sentados frente al fuego (By the Fire). Jorge is mugged one afternoon by Kalule, a neighbourhood thug. His son decides to get his stolen belongings back and tackles Kalule, who retaliates by shooting the boy. The son survives the attack and the delinquent is sentenced to two years in prison. On getting out of jail Kalule swears revenge. The police ignore the family's pleas for help, and just when Kalule seems to be on the point of getting his much yearned-for revenge, Jorge decides to take the law into his own hands. Winner of the Carte Blanche Award at the Locarno Festival by way of aid to completion of the film.