The Mexican filmmaker Amat Escalante carried off the Best Director Award at the Festival de Cannes thanks to this film. Estela is a 12 year old girl who has just fallen crazy in love with a young police cadet who wants to run away with her and get married. Trying to achieve this dream, her family will have to live the violence that is devastating the region.