Between autobiography and fiction, curiosity and despair, Beshivhey Hayom / In Praise of the Day is a bold homosexual film, taking place at the Independence Park in Jerusalem. Director Oren Adaf plays the lead role of a young man wandering around the park and looking for a phone. He meets the usual characters of the park and is willing to do anything to be able to call his traditional mother before Shabbat.