Ricardo Ramón began his professional life in the animation world by carrying out several functions on the full-length film La leyenda del viento del Norte (The Legend of the North Wind, 1992). Following that first experience, he created with director Angel Alonso the production company Dibulitoon Studio, with which he has made six animated features. Ángel Izquierdo started working professionally in 1971 on series such as The Flintstones and Tom and Jerry. In 1982 he created, with Antonio Zurera, Milímetros Dibujos Animados, with which he has developed his professional career to date.