Nagisa Oshima
Inroads by Oshima to historic films through the tale of Christian rebel Shiro Amakusa, who led the peasants´ campaign against the Shogunate in the 17th century. The director draws on the past to construct a metaphor on the present and the political repressions of the 60s.