Nagisa Oshima
The film for which Oshima earned worldwide fame and marked a new era in the way sexuality was portrayed in cinema. The true story of Sada Abe, the woman who killed and castrated her lover, became in Oshima’s hands an out-and-out declaration of principles on the subversive power of sex.