Starring Colin Firth, Nicole Kidman, Jeremy Irvine and Stellan Skarsgård, the film is based on the true story of Eric Lomax, a British officer fascinated with railways since childhood. During World War II he was captured by the Japanese and sent to a work camp on the Burma-Thailand railway line where he and his fellow prisoners were forced to survive the torture inflicted on them by their captors in extreme conditions. Years later, Lomax is retired and lives in the north of England with his wife Patricia, focussed on his passion for trains, when he discovers that the Japanese soldier responsible for a large part of his suffering is still alive...