Bosnian filmmaker Jasmila Žbanić, winner of the Golden Bear in Berlin in 2006 with her film Grbavica, returns to the traumatic past of the Balkan War through Kym, an Australian tourist who decides to travel to Bosnia. Her guidebook leads her to Višegrad, a small town steeped in history, on the border of Bosnia and Serbia. After a night of insomnia in the 'romantic' Hotel Vilina Vlas, Kym discovers what happened there during the war. She can no longer be an ordinary tourist and her life will never be the same again.