Sandra Bullock and George Clooney star in this electrifying thriller taking us into deepest, darkest space. Directed by Alfonso Cuarón, Academy Award nominee for Children of Men, the movie narrates the odyssey of Dr. Ryan Stone, a brilliant medical engineer on her first shuttle mission with veteran astronaut Matt Kowalsky. But on a seemingly routine spacewalk, disaster strikes. Opening film of the next Venice Festival.