Set against the backdrop of breathtaking Patagonia, David Lama, climbing’s wunderkind, sets out to climb the infamous south-east face of Cerro Torre, a mountain once said to be the most difficult in the world. No one has ever climbed this Needle of Granite in free-climbing style. But this is exactly what David and his partner Peter aim to do. After being confronted with natural and logistical challenges, David comes to understand the true nature of his project and realises what it will take to reach the summit. A documentary about mountaineering, friendship and transformation. It’s a coming of age story that also takes a close look at the state of rock climbing and alpinism, as well as their many philosophies and ethical approaches.