Spirit of Akasha - a film and soundtrack celebrating 40 years of Morning of the Earth. In 1971 Albert Falzon made Morning of the Earth, a film that would forever change the way the world thought about surfing. His portrayal of all things pure and simple influenced generations, and passed on an enduring sprit to our culture, our music, and our lifestyle. Spirit of Akasha is a brand new film that reaffirms Morning of the Earth’s ethos of soul and spirit in the present day context, proving all its values are still having an enduring impact on us all and on surfers as Tom Curren or Stephanie Gilmore. Produced by noted Australian film-maker Andrew Kidman and mentored by Albert Falzon, Spirit of Akasha sets a new benchmark with an amazing creative fusion blending the realms of surfing, music and film making.
Andrew Kidman is one of the most transcendent creators of the modern surf culture. Through his films - Litmus (1996), Glass Love (2006), Last Hope (2009)and Lost in the Ether (2010) - he has fashioned new ways to explore the sport, with a look back in time to its past, traditions and historic characters. An aesthetic and different perspective focussed on drawing attention to the importance on surfing today of legacy, inter-general relations and evolution in shapes and materials.