Latest work from one of the most reputed Philippine filmmakers, Lav Diaz, presented in the Un Certain Regard section at the last Festival de Cannes. The lives of three people take an irreversible turn when one of them commits a crime. The wrong man is incarcerated, his wife is left to fend for their family, and the criminal, though he roams free, traps himself in a prison of his own making.