World premiere of a prologue to Lav Diaz’s most important upcoming feature film, The Great Desaparecido, which questions Truth and History around Philippine Revolution and Independence. It had been 325 years that the Philippines was under Spanish rule when the Revolution, led by Andres Bonifacio, exploded on August 21, 1896. But on May 9, 1897, Bonifacio was charged with death sentence by rival revolutionaries led by Emilio Aguinaldo. Bonifacio’s body has never been found. His wife, Gregoria De Jesus, searched for his body in the mountains for thirty days, calling for Andres and even spirits to help her find her husband...