Painter José Luis Zumeta works at all hours in his studio in Arribe, Navarre, an old bus station. This time he is concentrating on two paintings measuring 200x133 to be exhibited in the former fire station in San Sebastian. The process of creating these works is the backbone of this documentary. For the first time, the artist shows the camera the unique and internal creation process for which he is known. The film team is absolute in its monitoring: it starts from the artist's first steps of making the actual canvas, continues with the creation of the works, and ends with their exhibition.