Basque culture and its mysterious origins will constitute a real attraction for some Nazi top guns, an attraction that will translate into a visit by the self-same Heinrich Himmler to San Sebastian in October 1940, and into the making of several anthropological documentaries. All have disappeared except Im lande der Basken (In the Land of the Basques), shot between 1941 and 1942 by a team of German moviemakers directed by the prestigious director Herbert Brieger.