18th-century Spanish America. Deep in the tropical jungle near the Iguazú Falls, Jesuit missionary Father Gabriel follows in the footsteps of a fellow Jesuit who was crucified after winning over the local community with nothing but his faith and an oboe. Welcomed by the Guaraní people, Gabriel establishes the San Carlos mission. Among his followers is Rodrigo Mendoza, a former slave trader, mercenary and murderer who, seeking redemption, joins the mission and finds a way to atone among his former victims.