The murder of poet Federico García Lorca in 1936 turned him into a global myth. For 90 years a name, a forbidden relationship and a plan of escape to Mexico have been kept under wraps. This film is the tragedy of a last love cut short by fascism, between Lorca and a young man called Juan Ramírez de Lucas. Constructed with unseen documents: letters, poems and souvenirs. Juan left a message saying that, after his death, everything should be known.