San Bernardo, Chile, 1970. One night on a drinking spree, the young 20 year old, solitary and self-centred Jaime stabs his best friend in what appears to be an outburst of passion. In jail he meets El Potro, an older, respected man he approaches looking for protection, affection and acceptance. Jaime becomes The Prince and discovers love and loyalty as he observes the violent struggle for power in the prison. Selected for the Settimana della Critica at the Venice Festival.