In Argentina, the term gil refers to a good, naïve and rather gullible person, like the group of inhabitants from a town in the Buenos Aires region who decide to place all their savings in a bank to create an agricultural cooperative which, they believe, will change their fate. However, the victims of a racket, they lose all their money. Led by Perlassi, a local football legend, the eight giles decide that this time they’ll take the law into their own hands in what will be the most legendary night of their lives.