Dolor y Gloria follows a series of reencounters experienced by Salvador Mallo, a film director in the twilight of his life. Some of them are in the flesh, others remembered: his childhood in the 60s, when he emigrated with his parents to Paterna, a Valencian town, in search of prosperity, his first desire, his first adult love later in the Madrid of the 80s, the pain of that love falling apart when he was still alive and intense, writing as the only therapy to forget the unforgettable, the early discovery of cinema and the void, the tremendous void of the impossibility to continue filming. Pain and Glory talks about creation, about the difficulty of separating it from one's own life, and about the passions that give it meaning and hope. In recovering his past, Salvador finds the urgent need to recount it, and in that need he also finds his salvation.