Patrizio Etxebeste decides to resign from the office of mayor for health problems, but few know the real reason: the recent corruption scandals uncovered in nearby towns lead him to believe that his may be the next head to roll. Who better to take up the reins and maintain the control than Mª Luisa, his faithful wife? But it won’t all be quite as simple as it once might have been. His decorative wife decides not to be quite so decorative and starts taking action. The controlling man doesn’t control things quite as much as he thought he did or would like to and he has to adapt, to evolve. All crises, whether in the family, politics or social spheres, bring tensions and problems. But they also bring change and important opportunities. Sequel to Aupa Etxebeste! (2005).