Antonio Ituarte, a rich industrialist, gives his wife the statue of naked woman as a wedding anniversary gift. The model who posed for the statue is Raquel, Antonio’s mistress. Raquel demands that Antonio divorce his wife, who dies shortly afterwards in mysterious circumstances. Antonio believes that he has poisoned his wife when in fact he had intended to kill his mistress.