Doctor Alberto Robles considers himself to be a failure for not having fulfilled the dreams he had as a student of medicine and having had to go back to work in his little hometown. There he reunites with his two friends, Father Juan and Roque Suazo, opponents of the local despot like himself. One night, a woman called Soledad begs the doctor to come and see her brother, who is running a fever. He saves the boy’s life. The woman falls in love with the doctor and decides to show him her gratitude by going to help him every day. Meeting Roque Suazo upsets Soledad’s existence and brings tragedy into everybody’s life.