Jim, an American sailor, returns to Topolobampo to find his old friend Pepe and propose a scheme to fish deep-water shrimps. Years earlier, while Pepe was serving a short jail sentence for having beaten up a man, Jim had had an adventure with Magdalena, Pepe’s wife. The child Pepe believes to be his own is really Jim’s. A chance remark by another fisherman consumes Pepe with suspicion and jealousy, which has repercussions on the boy and on his family life. Meanwhile, Magdalena resumes her relationship with Jim.