Macario, a poor peasant and woodcutter, longs to be able to eat a whole guajolote (turkey) all by himself, but his family’s situation is dire. One day, his wife steals a bird and cooks it only for him. He goes into the forest to eat it and has three apparitions: the Devil, God and Death. Each asks him to share his turkey with them, but he only accepts to do it with Death. In return, Death gives him a bottle of a liquid that cures all ills. His sudden wealth draws the attention of the Inquisition and Death ends up coming back to claim him.