A journey around the universe of Idiazabal cheese in the company of exceptional characters like Eli Arrillaga who, widowed at the age of 24 years, had to choose between following her husband’s trade of shepherding, or returning to her urban environment in Zarautz. Eli continued to work as a shepherd and is today one of the most important producers of this cheese. Exceptional characters like Juan Mari and Elena Arzak, Eneko Atxa, Joan Roca, Martín Berasategui, Pedro Subijana and Andoni Luis Aduriz, who have absolutely no doubts as to the importance of an artisan, high quality produce that fits perfectly into their demanding culinary procedure. On the Urbía, Aralar and Gorbea mountain ranges, in the highlands of Navarre, the shepherds lavish care on their herds, their prized latxa sheep, with a view to obtaining a product of fine quality, capable of winning the annual cheese competition in Ordizia.