The recipe of a traditional Valencian dish, paella, is the perfect excuse for meeting Amparo, a 96-year-old woman who explains, between ingredients, the secret of her life: optimism, happiness and enthusiasm. With the pretext of making a paella, and accompanied by her 8-year-old great-grandson, Amparo looks back at memories of her childhood, of her life, while making sure that our gastronomy is passed on to the younger generations.