Magdalena sets out on a peregrination in search of her son, who disappeared en route to the US border. Travelling through the desolate towns and landscapes of today’s Mexico she meets Miguel, a young man recently deported from the United States who is making his way home. The two accompany one another: Magdalena looking for her son, and Miguel eager to see his mother again in a territory where victims and aggressors ramble together.