Hilda is a solitary woman who lives in the town of Concepción and who deliberately breaks the ties of any kind of affectionate relationship with those in her immediate circle. Her life is interrupted by the news that the son she hasn’t seen for years is coming to visit. Thus start the preparations to improve her house and her image, both of which have deteriorated in recent times. As the date approaches, her son cancels the visit and postpones it indefinitely. Now Hilda must live a summer in the past.