Emil, an old man who doesn't believe in ghosts, and his best friend, Titi, live in a remote hamlet which could be heaven on Earth, where nothing is out of the ordinary. The story begins at the memorial held for the 40 days since the death of Smaranda, Emil's late wife. As the days pass, Emil realizes that Titi is starting to look as though his days are numbered. He tries to cheer him up, but to no avail. The reason is that, 40 days after her passing, Smaranda has started to haunt Titi, her lover. The story uses black humour and mystery to narrate the effort it takes to accept others in friendship or in love.