Chile, the early 1970s. A violent far-right nationalist group is looking to overthrow Allende's government. Amid the fervor of crime and conspiracy, group members Inés, her husband Justo and their best friend Gerardo pull off a political crime that changes the course of history. Entangled at the same time in a dangerous and passionate love triangle, the shadow of betrayal will forever separate them. That is, until 40 years later when revenge and obsession compel Gerardo to jumpstart the nationalist cause of his youth. But Inés is now a powerful businesswoman and as the police monitor Gerardo and his growing home arsenal, she will do whatever it takes to keep him from revealing her and her husband Justo's political and sexual past.