Guatemala, 2018. The whole country hangs on the trials of the soldiers who started the Civil War as the victims make their statements one after the other. Ernesto, a young anthropologist working for the Forensic Foundation, works to identify those who disappeared during the conflict. One day while listening to an old woman tell her story, he thinks he’s found a clue which could take him to his father, a guerrilla fighter who also disappeared during that period. Against his mother’s wishes, he throws himself body and soul into the case with the aim of learning the truth.