"In Chile, when the sun rises, it must climb hills, walls and mountain tops before reaching the last stone of the Cordillera. In my country, the Cordillera is everywhere. But for the Chilean citizens, it is an unknown territory. After going North to make Nostalgia for the Light and South for The Pearl Button, I now feel ready to film this immense backbone and to explore its mysteries, its powerful revelations of Chile's history past and present" (Patricio Guzmán). L'Oeil d'Or Award for Best Documentary at the Cannes Festival.