In 1990, Negu Gorriak played their first concert outside Herrera de la Mancha prison and later sold a VHS recording of the event. The tape became a symbol for followers of the Abertzale nationalist left wing. Jo ta ke is a video essay which uses images from the video and the director’s own memories as its starting point. It opens up reflections on the construction of national identity and the links between fatherland, father and patriotism. The project relates the author's political awakening in the politicised and polarised context of the Basque Country.