Two very different families with something in common: a transgender child. Violeta, who just turned 11, decided five years ago that she wanted to be called and dress as a girl. It took a while for her baffled parents to accept her demand, but now Violeta leads a happy life. Alan’s story is quite the opposite: he suffered at school and his family’s support wasn’t enough to prevent an outcome that mobilized his entire hometown.