Fourteen-year-old Paula has to spend the summer in the village of Ojos Negros with the aunt and grandmother she barely knows. There she will discover the family tensions uncovered by her grandmother’s illness. Attempting to escape from the asphyxiating atmosphere, she meets Alicia, a girl her same age with whom she strikes up an intense friendship. By the end of summer, Paula will have an idea of what it means to grow up.