The story of one of ETA’s victims, Juan Mari Jauregi, told by the two most important people in his life, his widow and the person who took that life from him, his killer. In 2000, ETA broke its ceasefire and started to attack all those who, like Juan Mari, remained firm in their commitment to building bridges towards peace. His widow, Maixabel Lasa, and his murderer, Ibon Etxezarreta, meet, talk and level with one another about those years, looking into each other’s eyes. Zubiak is a tale of memory and dignity, of dialogue and forgiveness, of repentance and reconciliation in a Basque Country that is starting to reconstruct its bridges and which has lost the fear of speaking.