Paris, 1930. Salvador Dalí and Luis Buñuel are now the leading figures of the surrealist movement. Unexpectedly, Buñuel is left penniless following the scandal around his film L’âge d’or (The Golden Age). In this difficult situation, he can’t even start tackling his next project, a documentary about one of Spain’s poorest regions, Las Hurdes. However, his good friend, the sculptor Ramón Acín, buys a lottery ticket, promising that, if he wins, he’ll pay for the film. Incredibly, luck is on his side.