On 11 May 1896, in the Price circus, owned by Englishman William Parish, the Hungarian Edwin Rousby, using an animatograph, screened the first moving images ever shown in Spain. Based on that event, our narrator, Antonio Resines, sets about compiling a series of anecdotes until lending shape to an astonishing history, that of our cinema. The narration is combined with testimonies by directors, actors and producers, all illustrated with images from the films to which they refer.