It’s hard not to be noticed when you have superpowers. Being able to fly, having super-vision or bringing an underground train to a halt to prevent it from derailing... and then going back to the office, pretending to be a normal guy, hasn’t been easy for Juan López... or maybe it has, because all Juan needs to be happy is his morning croissant... and also because Juan doesn’t know he's the carrier of a vital secret that will save his planet, Chitón, from the evil Skorba and his sibylline daughter, Ágata. A secret that’s in danger of being revealed when López’s orderly life is interrupted by the appearance of Luisa, a love from his youth. He can't go unnoticed any longer. Juan must attract her attention, not knowing that by doing so Skorba and Ágata will finally be able to find him, hunt him down and destroy Chitón. It’s time to become... SUPERLÓPEZ!