Nimbly clambering up and down trees to gather mistletoe, the druid Panoramix has a fall that gets him worrying... He's twisted his ankle, but it could have been worse! Who would make the vital magic potion that gives those who drink it superhuman strength if he couldn't do it? Accompanied by Asterix and Obelix, he undertakes to travel the Gallic world in search of a druid worthy of learning the secret of the magic potion and, in so doing, secure the future of his village.