As part of the rehabilitation program at a juvenile detention center, 17-year-old Hector creates an unbreakable bond with a dog as timid and aloof as himself. When his therapy dog doesn't appear one day because it has been adopted, Hector escapes to look for it. Thus begins an unexpected journey in the company of his older brother Ismael, their grandmother Cuca, two dogs, a cow and other animals.