Spain. Summer 1936. The famous writer Miguel de Unamuno decides to publicly support the military coup which promises to bring order to the tumultuous situation in the country. He is immediately removed from office as dean of Salamanca University by the Republican government. Meanwhile, General Franco succeeds in appending his troops to the rebellious front and launches a successful campaign in the secret hope of gaining sole command of the war. The bloody continuation of the conflict and the imprisonment of some of his colleagues leads Unamuno to question his initial stance and to reconsider his principles. When Franco moves his headquarters to Salamanca and is named Head of State of the nationalist zone, Unamuno heads to his palace, determined to beg him for clemency.