A boy is murdered in a Kazakh village. Detective Bekzat wants to wrap up the inquiries quickly: after all, the perpetrator has already been found by local police officers. But when a journalist arrives from the city, everything falls to pieces. For the first time in his career, Bekzat must conduct a real investigation according to procedure.