In January 1972, the fabulous Aretha Franklin performed over two days at the New Temple Missionary Baptist Church in Watts, Los Angeles, where she recorded what would become her highest-selling album, Amazing Grace. Although the sessions were recorded by a film team led by moviemaker Sydney Pollack, the archive footage was eventually forgotten for four decades. Prior to his death in 2008, Pollack expressed his wish that somebody would complete the film and the producer Alan Elliott set about doing just that with a team of people who felt passionately about the project. Among its co-producers is Spike Lee. The film premiered at the Berlin Festival out of competition.