Turuleca’s rather strange appearance and inability to lay eggs is met with mockery from the other hens. However, her life changes the day that Isabel, a former music teacher, takes her to live on her farm and discovers her amazing secret talent. Not only can Turuleca speak, she can also sing as you’ve never heard a hen sing before! But their luck isn’t to last. Isabel suffers an accident and is taken to a hospital in the Big City. Turuleca decides to go and find her, and to do it she joins the fascinating group of artists from the Daedalus Circus. Together they will set out on an extraordinary journey on which Turuleca’s musical talent and charm will turn her into a star. But her journey won’t be easy, the circus is threatened by the evil Armando Tramas, who wants to get his hands on both the circus, and the prodigious hen.